Şehit

Yayınlandı: 19/10/2011 / Uncategorized

Ben yorum yapmayacağım. Profil resmimi Türk bayrağıyla, Atatürk resmiyle ya da Türk bayrağına sarılmış şehit tabutuyla da değiştirmeyeceğim. Bir süre sonra değiştirilecekler zaten. Unutacağız şehitlerimizi. Geçecek bu acımız. Ama şehit aileleri hep üzülecek, hep ağlayacak. Unutmayacaklar. Daha sonra başka bir şehit haberi alacağız ve yine üzüleceğiz. Ama o şehit aileleri daha çok üzülecek bu sefer. Hem kendi evladı için üzülecek, hem yeni şehit olan evladı için hem de o şehidin ailesi için. Aynı kaderi paylaştıklarından anlayacaklar hallerini. Biz de hemen değiştireceğiz profil fotoğraflarımızı, tepkimizi koyacağız. Üzüntümüzü belirteceğiz. Tabi bu arada içimizdeki teröristler de kıs kıs gülecek halimize. Bizi ne kadar üzdüklerini, ne kadar etkilediklerini gördükçe mutlu olacaklar. Sonra bakacaklar ki biz artık üzülmüyoruz, unutmuşuz, sindirmişiz ya da içimize atmışız üzüntümüzü; sonra başka bir şerefsizlik yapacaklar. Bu sefer daha adice. Daha çok acıtacaklar canımızı.Biz üzüldükçe onlar mutlu olacak. Sonra başka bir yerde devlet bize iş vermiyor, bize bakmıyor, bize hizmet getirmiyor diyecekler. Diyecekler ama dilimizi öğrenmeyecekler. Öğretmenimizi rehin alacaklar. Elektriği suyu kaçak kullanıp vergi kaçıracaklar. Devlet malına zarar verecekler. Ve biz de bunlarla aynı topraklarda yaşamaya; aynı oksijeni solumaya devam edeceğiz. Aziz Nesin’in dediği gibi “Utanıyorum şehidim, utanıyorum.” Bu insanlarla aynı topraklarda yaşamaktan utanıyorum. Bizi bunlarla yaşatmak zorunda bırakanlardan utanıyorum. Bu yüzden artık bu tür haberlere tepkimi göstermiyorum. İletilerimde teröristlere bela okuyup sövmüyorum. Atam nerdesin, gelsen de görsen bize bıraktığın ülke ne halde diye dert yanmıyorum. Her şehit haberi duyduğumda başımızdakileri Atatürkle kıyaslama gafletinde de bulunmuyorum. Gelen gideni aratır derler. Ben aramaktan vazgeçeli çok oldu zaten. Atatürkü aramıyorum artık. Kızgınım ona. Evet, hem de çok. Neden o kadar büyük bir insan oldun ki? Neden bizi o kadar yokluktan, sefaletten kurtardın da Türkiye Cumhuriyeti’ni kurdun? Bize Türklük bilincini bu kadar aşıladın? Neden bir subayımız şehit oldu diye her yeri yakmaya kalktın? Bak ne şehitler gidiyor ama kimse bir yeri yakıp yıkmıyor. Biraz üzgün çıkıyorlar milletin karşısına, iki üç laf geveleyip başımız sağolsun, vatan sağolsun diyorlar. Geçiyor gidiyor. Sadece bunlar böyle yapıyor sanma sakın. Senden sonra herkes böyle yaptı. Çok değişti bu millet çok. Ben bile değiştim baya. Artık tepki gösteremiyorum. İçime atıyorum hep. Yüzüm gülerken, içten içe üzülüyorum artık. Beni zayıf görsünler istemiyorum. Başım dik olsun en azından diyorum. Eminim sen de böyle yapmamızı isterdin bizden. Keşke gelseydin de deseydin başınızı öne eğmeyin diye. Başkasına yalakalık yapmaya gerek yok diyip dünyaya kafa tutsaydın yine. Biz bize yeteriz deseydin. Bak işte yetemiyoruz. Bizi bize düşürüyorlar Atam! Ülkeyi bölüyorlar. Hem de ellerini kollarını sallaya sallaya. Devletin, askerin içine girmişler artık. Kimse bir şey yapamıyor. Ya da yapmak istemiyor. Bana değmeyen yılan bin yaşasın diyor herkes. O kadar bencil olduk ki bırak devleti milleti, kendimizden başka kimseyi düşünmez olduk. Çok değiştik çok! Az önce evimin önünden 10-12 yaşlarında onbeş civarı çocuk ellerinde türk bayraklarıyla “Şehitler ölmez, vatan bölünmez” diye geçtiler. Bu yaşta vatan, millet bilinciyle tepkilerini gösterebildikleri için çok mutlu oldum ve bu cümleyi onlara kurduranlardan bir kez daha utandım. Sen görsen sen de mutlu olurdun. Ama yok, sen olsan onlar bu cümleyi kurmazlardı…

Bir Cevap Yazın

